Amaç ve Hedeflerimiz

HAKKIMIZDA
Türk mutfağı tüm dünyada bin bir çeşit lezzetli ve sağlıklı baharat içeren yemekleri ile tanınıyor. Baharatlar yiyecek ve içeceklere lezzet vermenin yanında insan sağlığı için birçok faydayı da beraberinde getiriyor. Kekik, defne yaprağı, anason, rezene, kimyon, biber gibi birçok baharat ülkemizde bolca üretiliyor ve dünyanın 140’tan fazla ülkesine ihraç ediliyor. Bu bağlamda Türk baharat sektörü, yıllık 200 milyon dolara yaklaşan ihracatıyla ülke ekonomisine de önemli bir katkı sağlıyor.
Ülkemiz dünya baharat üretiminde çeşitlilik açısından önemli bir yer tutuyor. Ülkemizde yetişen 700’e yakın baharatın önemli bölümü Karadeniz Bölgemizde yetişse de, ihracat hacmi ve değeri açısından en büyük üretim Ege bölgesinde yapılıyor. Dünyada ticarete konu olan 350 civarı baharatın 100 kadarı ülkemizden yapılıyor. İhracatımız çeşit olarak yüksek olsa da, miktar olarak dünyanın önde gelen baharat ihracatçıları olan Hindistan, Çin, Vietnam gibi ülkelerin epeyi gerisinde kalıyor.
Baharat ticareti MÖ 1500’lü yıllara kadar dayanmaktadır. Bu kadar kadim bir sektörü ülkemizdeki baharat sektöründe sözcü olmak ve tek çatı altında toplanmak amacıyla Ambalajlı Baharat Üreticileri Derneği (ABÜDER) 19 Temmuz 2019 tarihinde 7 kurucu üye ile kurulmuştur. 2020 Ocak ayı itibariyle 40 üyemiz bulunmaktadır.

AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Amaçlarımız
• Baharat sektöründeki firmalarımızın güçlerini birleştirmek,
• Sektör meselelerini kamuoyuna doğru anlatabilmek,
• Bilgi ve deneyimlerimizi paylaşarak sektörün korunması ve gelişimine katkı sunmak,
• Doğru kalite ve standartları savunmak ve paylaşmak,
• Sektör temsilcileri arasında işbirliği ve dayanışmayı tesis etmek

Hedeflerimiz
• Sektörün Mevzuat İhtiyaçlarının Giderilmesi
• AB Mevzuatına Tam Uyum
• Tüketicinin Bilinçlendirilmesi
• Bilim, AR-GE, Eğitim ve İşbirliği
• Gıda ve Beslenme biliminin önderliğinde; toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunmak, böylece “tüketicinin yaşam kalitesini” yükseltmek,
• Yeni bilgilerin ve gelişmelerin ışığında; sektörün gelişimi ve piyasanın serbest işleyişi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasını sağlamak,
• Tüm bu konularda farkındalık oluşturmak için; her türlü medyayı kullanmak, iletişimin sürekliliğini sağlamak ve sosyal sorumluluk projeleri geliştirerek uygulamak.